Z dniem 1 stycznia 2016 roku ustawodawca wprowadził zmianę w ustawie o podatkach i opłatach lokalnych z dnia 12 stycznia 1991 roku, gdzie w ramach art. 17a i art.17b wprowadził nowy typ opłaty publicznoprawnej - opłatę reklamową. Tak jak w przypadku innych opłat uregulowanych w tej ustawie (opłaty od posiadania psa, opłaty targowej, opłaty miejscowej oraz opłaty uzdrowiskowej) decyzja co do jej funkcjonowania zależy od decyzji rady gminy wprowadzanej drogą uchwały. Oznacza to, że w/w opłaty od 1 roku 2016 roku stały się fakultatywne i mogą w pewnym stopniu stanowić element polityki finansowo-ekonomicznej gmin.
Podstawową cechą opłaty reklamowej jest uzależnienie jej wprowadzenia pr...
Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 12 papierowych oraz cyfrowych wydań magazynu"
- Dostęp online do aktualnych i archiwalnych wydań czasopisma oraz dostęp do dodatkowych materiałów
- Nielimitowane konsultacje
- ...i wiele więcej!