Rozliczam podatnika, który jest podwykonawcą dużej firmy kurierskiej - UPS. Podczas dostarczania paczek do odbiorców został skradziony towar (kwota ok. 70.000 zł). Sprawa została zgłoszona na policję. Oczywiście UPS obciążył mojego klienta całą wartością skradzionych przesyłek. Strony podpisały ugodę, zgodnie z którą zobowiązanie wobec UPS będzie realizowane w ten sposób, że wszystkie faktury za usługi wystawione dla UPS będą kompensowane z zadłużeniem, aż do momentu spłaty całej kwoty utraconych przesyłek. Mój klient był ubezpieczony, zgłosił szkodę do ubezpieczyciela, sprawa jest w toku - nie wiadomo czy ubezpieczyciel uzna roszczenie. Jak prawidłowo wykazać to całe zdarzenie w PKPiR ? Czy wartość niezapłaconej faktury (odszkodowanie na rzecz UPS) może być kosztem? A jeśli nie, to jak potraktować późniejszą ewentualną wypłatę z ubezpieczenia.
ODPOWIEDŹ
Poniesione wydatki z tytułu zwrotu wartości utraconych przesył...
Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 12 papierowych oraz cyfrowych wydań magazynu"
- Dostęp online do aktualnych i archiwalnych wydań czasopisma oraz dostęp do dodatkowych materiałów
- Nielimitowane konsultacje
- ...i wiele więcej!