Odzież dla influencerów – czy jest kosztem?

KOSZTY UZYSKANIA PRZYCHODÓW

Spółka z o.o. planuje sprzedawać w Polsce markowy sprzęt sportowy, w tym ubrania. W celach reklamowych podjęła współpracę z influencerami, którzy propagują zdrowy styl życia. Spółka rozpoczęła współpracę, w zamian dając im komplety ubrań. W zamian za otrzymaną odzież influencer zobowiązuje się do świadczenia ekwiwalentnego w postaci usługi reklamowej. Influencerzy nie prowadzą działalności gospodarczej. Czy spółka może zaliczyć wydatki na odzież do kosztów uzyskania przychodu? Jak rozliczyć się z influencerami?

Odpowiedź

W analizowanej sytuacji koszty zakupu odzieży (kompletu ubrań) zaliczymy do kosztów uzyskania przychodów. W wypadku rozliczenia z influencerami po ich stronie powstanie przychód.

Uzasadnienie

Zgodnie z art. 15 ust. 1 o CIT kosztami uzyskania przychodów są koszty poniesione w celu osiągnięcia przychodów ze źródła przychodów lub w celu zachowania albo zabezpieczenia źródła przychodów, z wyjątkiem kosztów wymienionych w art. 16 ust. 1. Powyższe oznacza, że wszystkie poniesione wydatki związane z prowadzoną działalnością gospodarczą, po wyłączeniu zastrzeżonych w ustawie, są kosztami uzyskania przychodów, o ile pozostają w związku przyczynowo-skutkowym z osiąganymi przychodami. Kosztami uzyskania przychodów są więc wszelkie racjonalnie i gospodarczo uzasadnione wydatki związane z działalnością gospodarczą, których celem jest osiągnięcie, zabezpieczenie lub zachowanie źródła przychodów.
Zatem do kosztów uzyskania przychodów podatnik ma prawo zaliczyć wszystkie koszty, zarówno te bezpośrednio, jak i pośrednio związane z przychodami, o ile zostały prawidłowo udokumentowane, z wyjątk...

 

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 12 papierowych oraz cyfrowych wydań magazynu"
  • Dostęp online do aktualnych i archiwalnych wydań czasopisma oraz dostęp do dodatkowych materiałów
  • Nielimitowane konsultacje
  • ...i wiele więcej!

Przypisy