Przedsiębiorca, który podjął decyzję o likwidacji prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej jest zobligowany do zakończenia wszelkich działań związanych z jej prowadzeniem, a w szczególności zakończyć wszystkie sprawy poprzez ściągnięcie należności (wierzytelności) od kontrahentów, dokonać płatności zobowiązań, zbyć majątek prowadzonego przedsiębiorstwa (poprzez sprzedaż lub dokonać jego zbycia w inny sposób), pozamykać ewidencje utworzone w związku z prowadzoną działalnością. Wszystkie te działania znajdą swoje odzwierciedlenie w ewidencji podatkowej przedsiębiorcy, która zamknięta zostanie jako ostatnia. Likwidacja działalności gospodarczej nakłada na podatnika podjęcie również działań mających na celu jej wykreślenie z ewidencji prowadzonych działalności gospodarczych i rozliczenia się z organem podatkowym z obowiązków podatkowych powstałych w związku z zaprzestaniem jej prowadzenia.
1. Likwidacyjny spis z natury - remanent likwidacyjny
1.1. Sporządzenie remanentu likwidacyjnego przez przedsiębiorcę opodatkowanego podatkiem dochodowym na zasadach ogólnych
Przedsiębiorcy opodatkowani podatkiem dochodowym na zasadach ogólnych prowadzący Podatkową Księgę Przychodów...
Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 12 papierowych oraz cyfrowych wydań magazynu"
- Dostęp online do aktualnych i archiwalnych wydań czasopisma oraz dostęp do dodatkowych materiałów
- Nielimitowane konsultacje
- ...i wiele więcej!