Po zatwierdzeniu sprawozdania finansowego w sp. z o.o. stwierdzono, że nie zaksięgowano części dokumentów: cesje należności, i dokumenty KP zapłaty za towar. Błędów nie wykryto, ponieważ nie porównano stanu inwentaryzacji konta kasa ze stanem faktycznym środków w kasie (inwentaryzacją konta kasa). Część dokumentów została dostarczona po zatwierdzeniu sprawozdania finansowego do księgowości. Jak stwierdzić czy księgi były prowadzone rzetelnie i co zrobić, jeśli spółka uzna, że księgi były prowadzone nie rzetelnie? Do tej pory nie było żadnej kontroli w spółce. Czy naprawienie błędu w kolejnym roku przed ewentualną kontrolą spowoduje, że spółka uniknie sankcji?
ODPOWIEDŹ
Korekta sprawozdania finansoweg...
Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 12 papierowych oraz cyfrowych wydań magazynu"
- Dostęp online do aktualnych i archiwalnych wydań czasopisma oraz dostęp do dodatkowych materiałów
- Nielimitowane konsultacje
- ...i wiele więcej!