ODPOWIEDŹ
Otrzymany duplikat faktury nie będzie miał wpływu na zaewidencjonowanie w PKPiR zdarzenia gospodarczego jakim jest zakup towarów handlowych w kwietniu 2016 roku. Pomimo braku faktury czytelnik był bowiem zobowiązany wprowadzić do PKPiR nabyty towar handlowy niezwłocznie po jego otrzymaniu, najpóźniej przed przekazaniem do magazynu, przerobu lub sprzedaży na podstawie sporządzonego szczegółowego opisu otrzymanego materiału lub specyfikacji dostawcy, pod warunkiem że specyfikacja spełnia wymogi określone dla opisu. Zatem Czytelnik winien dołączyć otrzymany duplikat do ww. opisu lub specyfikacji dostawcy.
UZASADNIENIE
Co do zasady w przypadku podatników prowadzących podatkowe księgi przychodów i rozchodów, za dzień poniesienia kosztu uzyskania przychodów uważa się dzień wystawienia faktury (rachunku) lub innego dowodu stanowiącego podstawę do zaksięgowania (ujęcia) kosztu. Powyższe oznacza, że w przypadku gdy w dacie księgowania przedsiębiorca nie posiada faktury, to koszt należałoby zaksięgować pod datą wystawienia duplikatu. Należy jednak podkreślić, iż zasada ta będzie dotyczyć wyłącznie kosztów innych niż zakup towarów handlowych. Czytelnik winien bowiem pamiętać, iż zgodnie z dyspozycją zawartą w § 17 ust. 1 rozporządzenia Ministra Finansów z 26 sierpnia 2003 roku w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów zakup materiałów podstawowych...
Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 12 papierowych oraz cyfrowych wydań magazynu"
- Dostęp online do aktualnych i archiwalnych wydań czasopisma oraz dostęp do dodatkowych materiałów
- Nielimitowane konsultacje
- ...i wiele więcej!